<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d7832147\x26blogName\x3dAn+ordinary+life+of+...\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://bayerm.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://bayerm.blogspot.com/\x26vt\x3d-8533331464891771839', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Semangat Lamina

Pagi tadi bila bangun rasa semangat je nak pergi kerja.. Ntah la kenapa.. Padahal smlm tido dah dekat pukul 4 pagi pasal duk main2 dan explore sharepoint yg aku baru install dlm laptop.. Kalau la camnie semangat aku hari2 memang la best.. :) Tadi orang dari MCS datang ofis.. Maybe kejab lagi or after lunch kerja2 installation dan configuration akan berjalan.. Hopefully aku dapat involve dan gain knowledge.

Hmm hari ni hari jumaat. Kalau dulu bila tiba hari jumaat aku akan happy giler.. Pasal apa? pasal dulu company aku tak keje hari sabtu.. So hari jumaat kira last day la kerja utk minggu tu.. Biasanya jumaat malam akan dihabiskan masa bersama kawan2.. Either main futsal or just lepak minum2 kat mamak (miss azam)... Sekarang ni aku keje follow bank.. Means hanya cuti pada minggu pertama dan ketiga... So sekarang ni hanya certain2 jumaat je aku happy.. hehehe...

Tapi kadang2 pk balik.. keje hari sabtu ni ok jugak.. Bukan keje sangat pun.. Ye la half day jer.. Biasanya dah ada plan apa nak buat lepas keje.. Cuma kadang2 tension bila nak balik tersangkut lak urusan dengan boss.. Aku cuba hiburkan ati aku dengan fikir yang positif.. Kerja hari sabtu ni bagus.. Reason dia pasal at least aku akan bangun awal.. So takde la aku abiskan masa aku dengan tido.. (cam masa aku keje kat company lama).. Cuma drawback dia satu jer.. sekarang nie aku susah skit nak balik kampung.. and also susah skit nak jalankan aktiviti2 sendiri seperti urusan membayar bil dan perbankkan.. Ialah pasal time aku cuti, bank dan pejabat2 kerajaan pun cuti...

So moral of the story... Carilah kerja di kompeni yang hanya bekerja 5 hari seminggu... Cheers!
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

Blogger Unknown said on 4:56 PM

bro, guna maybank2u jek ... apa susah ... hehehe    



Blogger bayam said on 4:57 PM

wa tak layan maybank beb! aku layan rhb jer.. hehehe
ko ingat semua benda leh wat online ke??
yang lin tu kena la g bank jugak bro...    



» Post a Comment