<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d7832147\x26blogName\x3dAn+ordinary+life+of+...\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://bayerm.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://bayerm.blogspot.com/\x26vt\x3d-8533331464891771839', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Buku dan tabiat membaca

Ari ni aku nak cite skit pasal buku... Bape ramai di antara kita yang suka baca buku.. Sebenarnya aku suka membaca... banyak yang aku baca selama ini.. cuma benda yang aku baca kebanyakannya berkaitan dengan apa yang aku minat.. cthnya muzik, kereta dan audio visual.. Novel pun aku layan jugak skali skala.. Lately ni aku cuba kembangkan minat aku membaca buku-buku motivasi dan berkaitan dengan kerja aku ... sebnarnya kat umah aku ada beberapa buku yang aku beli tapi still tak sempat baca.. Kenapa? alasannya takde masa.. begitu juga dengan majalah...

Aku ni suka membeli buku dan majalah .. eheheh majalah tu kadang2 aku baca back dated.. means majalah bulan 5 aku baca bulan July.. pasal apa aku tulis pasal buku.. pasal aku rasa masyarakat kita kurang membaca.. aku rasa membaca itu penting dan bagus pasal kita bleh tau banyak perkara.. so marilah kita bersama2 luangkan sedikit masa untuk membaca.. sekurang2 satu dua page sehari.. kalau boleh 1 buku dalam sebulan pun dah kira ok..

Kelmarin aku baru je beli buku... pasal IT. Buku SharePoint Server.. ni kira ada kaitan dengan kerja aku.. tapi still tak sempat nak baca lagi.. sebnarnya aku rasa kita semua hari2 membaca.. cthnya membaca email.. baca suratkhabar.. baca forum/blog etc.. Not bad kan.. So keep it up ...

Frankly speaking, keje aku skang memerlukan aku banyak membaca.. so hari2 aku banyak membaca skrang nie.. kadang2 sampai berpinau mata aku baca esp kalau baca dari skrin monitor...

Eh dah banyak merepek nie... Conclusionnya, rajin-rajinlah kita menanamkan sikap suka membaca... Adios..
« Home | Next »

» Post a Comment