<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d7832147\x26blogName\x3dAn+ordinary+life+of+...\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://bayerm.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://bayerm.blogspot.com/\x26vt\x3d-8533331464891771839', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Aku dan Muzik

Aku rasa kononnya aku ni minat muzik, walaupun aku tak pandai main alat muzik. Yg pernah aku balun main recorder time sekolah rendah ngan main rebana masa kat U. Hmmm pasal aku minat muzik la kononnya aku masuk Ko-K Muzik Tradisi.. :D (* ye ke)

Aku boleh layan semua genre muzik.. Dari Metal sampai la ke Dangdut.. Hei jangan main2 lagu dangdut pun kadang2 layan jugak.. Yaaooo asiknya menikmati malam...

Time aku sekolah menengah aku start belajar dan layan audiophiles.. Thanks to Azhan and his cool brothers yg mengenalkan aku apa erti Hi-Fi dan Muzik... Abang2 An ni banyak ada CD2 yang rare yang takde jual kat Malaysia.. Masa tu Tower Records tak bukak lagi kat Mesia (* skrang lepas kena take over, Tower dah makin boring...), so selalu nak dapat benda2 ni diaorg layan kat Singapore.. So zaman tu kalau mana2 band aku suka aku suh je An ni dubbingkan album tu ke kaset.. Zaman tu CD tak banyak lagi..

Abis je SPM, aku berjaya beli Amp ngan Speaker sendiri.. Hadiah result SPM la kononnya.. Lepas tu mula la kumpul duit sikit2 beli Cassete Deck, Tuner, LD Player and CD Player.. Mula2 layan pakai Discman je dulu sambung kat Amp.. Pastu slow2 aku kumpul duit beli satu per satu.. 1st duit loan aku bantai beli LD/VCD player ngan Video.. hehehe tak gitu Azam...?

Then zaman bujang thanks to Tajul pasal dapat beli barang dengan harga diskaun.. hehehe.. Merasa la beli AV Receiver, DVD Player etc...

Masalah aku sekarang, benda ni susah nak rasa puas.. Dah lama dengar rasa cam dah tak best jer.. Gatal je rasa nak upgrade sistem hehehe.. Ni la perasaan yang aku rasa pada sistem dalam kete aku nie.. Rasa cam nak angkat Monoblock Amp je and switch rear speaker kat 4 channel amp aku.. Hehehe..

Aku jugak suka kumpul CD.. Hehehe kalau kumpul2 CD2 aku kat KL dan Temer, mau pening pala nak menyimpannya. Tu tak masuk CD2 or kaset yg selamat di cilok masa oleh member2 lagi.. (* jenis simpan pastu buat rete..)

Nasib la abah ngan june dah paham benar ngan minat aku.. Hehehe so kadang2 kalau aku rasa nak layan gigs or konsert, selalu jugak dapat green light.

Sekarang salah sorang yg jadi supplier mp3 saya adalah encik S.. Terima kasih S, malam nanti jangan lupa bawak laptop dan koleksi lagu2 terkini...

Cheers!.
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

Anonymous Anonymous said on 5:40 AM

Janji nampak beb...duit loan aku hagham ke mana.

p/s-teringat komplot tgl ld waktu mlm...kak ipar lu ada pulak tu hehehe...    



» Post a Comment