<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d7832147\x26blogName\x3dAn+ordinary+life+of+...\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://bayerm.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://bayerm.blogspot.com/\x26vt\x3d-8533331464891771839', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Gaji

Kita sering di ingatkan kerja itu ibadat.. Tapi tak dapat lari, kita kerja kerna mahukan upah atau gaji. Dalam islam tu di anjurkan kalau boleh kita di bayar upah sejruus selepas kita selesaikan kerja itu iaitu sebelum kering peluh di dahi kita dah bleh dpt upah atau ganja-ran.

Kalau kita tak dapat gaji sampai 3-4 bulan, agak2 nya kita nak datang kerja ke tak? ataupun kita nak kerja sungguh2 ke tak? Hmm tepuk dada tanya selera.. kalau aku pun mau aku duk umah je kalu dah sampai camtu.. So inilah di kahabarkan terjadi kat ehem ehem tu.. So aku tak heranlah dengan keputusan2 yang terhidang kini cuma yang aku heran, pasal la mereka-mereka ini masih lagi mahu meneruskan kerjaya mrk di situ padahal perkara ni bukan perkara baru. Tahun lepas pun sama jugak, yg korang pegi extend kontrak tu apa pasai?

Mungkin takutkan seseorang ataupun mungkin di janjikan dengan seribu kata2 kemanisan, so kepada pihak pengurusan terlibat, tolonglah, tak reti2 ke nak belajar mengurus dengan betul. Ni ada ke patut bagi komen saya tidak tahu menahu.. iee menci.. siapa yang harus di persalahkan.. hehehe biasalah nnt ada kambing hitam yg akan dipersalahkan..
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

Blogger salman ® said on 2:59 PM

nasib baik gaji saya lewat sehari je.    



Blogger Sharulnizam Mohamed Yusof said on 7:21 PM

saya takde gaji la bulan ni.. saya pun marah nih.. geram betul! memang orang management takde perasaan perikemanusiaan.. menci..

ehh.. saya tak kerja la.. patut la tak ada gaji..    



Blogger rafza said on 6:49 PM

Biasalah tu makan gaji..Sabar je la.    



» Post a Comment