<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d7832147\x26blogName\x3dAn+ordinary+life+of+...\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://bayerm.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://bayerm.blogspot.com/\x26vt\x3d-8533331464891771839', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Memupuk kembali tabiat membacaku...

Tetiba semalam semangat lak nak membeli buku (slps membeli caoxial cable).. Time balik selamba singgah sat Popular IKANO and beli 3 buah buku.. (rabak RM 120).. Buku2 yg sebenarnya dah lama aku nak beli cuma tunggu masa yg sesuai jer..

So pagi ni dah cuba start satu tabiat baru... Membaca sblm masuk ofis . Aku kalau takde singgah tido memana.. Dalam 7.30 dah leh sampai ofis.. Masuk lak kul 9 kan so macam ada 1 jam 30 minit yg boleh di manfaatkan..

So pagi tadi aku cuba la park kete kat satu tempat nie dan membaca sambil mendengar radio.. (masuk ofis awal2 pun boring gak.. panas pasal. air cond start pasang 8.20).. Hmm sempatlah jugak abiskan 2 chapter tadi..

So cam dah berazam start dari esok.. At least 30 minit aku nak membaca buku dulu pagi2 sblm start keje.. Hehehe tak kira la kat pejabat ke or dalam kete ke or kat kedai sambil breakfast.. Target sebenarnya nak abiskan 1st book nie ari nie.. Cam boleh jer pasal buku nie best.. Hehehe

So wish me luck....

p/s: gunx.. pasnie bertambah balik la koleksi buku2 aku.. Hehehe baru je mengcompletekan koleksi buku Azizi Ali + last week dapat 1 buku Azizi Ali free.. (Millionaire from Diff Planet.. walhal aku dah ada versi melayunya..)
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

Blogger Unknown said on 9:59 AM

hahaa....aku kene beli rak baru ni ....    



Blogger salman ® said on 11:20 AM

nak tiru gak la hobi ko ni. dulu pernah cuba aktifkan diri membaca, tp sekerat jalan je.    



Blogger bayam said on 12:02 PM

lu kena belajar dari gunx man... lek je baca buku Java sambil layan nescafe tarik pagi2... hehehe    



Blogger Unknown said on 4:32 PM

tu bukan baca, saje menunjuk2 ....
aku nak tengok SLAM DUNK siaran ulangan sebenarnya dengan din !    



Blogger Unknown said on 4:32 PM

tu bukan baca, saje menunjuk2 ....
aku nak tengok SLAM DUNK siaran ulangan sebenarnya dengan din !    



Anonymous Anonymous said on 4:33 PM

membaca tabiat yg baik.. saya membaca sedari kecil dan hasilnya apabila dewasa makin nampak kesannya.. alhamdulillah....    



Blogger Sharulnizam Mohamed Yusof said on 12:24 PM

errrr...
saya pun dah lama tinggal tabiat membaca..
asyik baca blog je.. ahahahah!
nanti lah.. saya pun nak cuba jugak..
bleh rekemen buku apa ek? motivasi? kisah hidup?    



Blogger bayam said on 2:47 PM

byk ada sharul..

who move my cheese? dah baca? yg ni best bagi aku.. simple and nipis.. :)    



» Post a Comment