<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d7832147\x26blogName\x3dAn+ordinary+life+of+...\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://bayerm.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://bayerm.blogspot.com/\x26vt\x3d-8533331464891771839', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Sepet...

Hmm lately ni bz sungguh kat ofis. Kerja siap bawak balik kat umah.. tu pun tak siap2 lagi.. (Lem nya aku..) Skang pun dah kena bangun pagi, so mmg tido aku amat terhad skang nie.. Selalunya pagi2 aku curik tido kejap dalam kete bila dah smp area Shah Alam.. Cari port baik dan zzzzzzzzzzz layan tido...



Ok aku ari ni nak cite pasal filem Sepet (as i promised before). Last saturday gi layan Sepet kat OU... Ramai jugak org tgk.. Bangsa2 lain spt cina dan india pun ada... Penangan yasmin la nie.. Plus promosi & komen filem dia agak baik dari press (bagi aku la..)

So far bagi aku filem ni mmg mempunyai kelainan.. Satu trademark dari Yasmin ialah mengenai hubungan kemesraan suami isteri dan persamaan antara bangsa yang berbeza.. Terdapat juga bbrp babak yg begitu berani (bagi aku) kali ini dalam Sepet.

Beberapa isu sosial dan budaya2 murni juga ada di filem ini.. Bagaimana layanan majikan terhadap orang gaji?, sistem biasiswa yg diamalkan sekarang & pandangan @ tanggapan negatif sesuatu kaum terhadap kaum yg lain juga dipaparkan secara indirect dlm filem ini..

Highly recomended kepada mrk2 yg bosan dgn cerita melayu ala2 Yusof Haslam & Prof Razaks.. Cuma ada bbrp je yg aku nak komen..

1) Prestasi lakonan pelakon extra (boifren Oked & her friend)

2) Dlm sesetengah adengan, terdapat dialog yg macam dipaksa utk menerangkan sesuatu ataupun merungkaikan tema 'Sepet' @ luahan hati Yasmin sendiri...

Apart from that.. Superb.. Lakonan Amani dan hero filem ini (Ng Choo Seong) mmg bagus.. Watak Keong (Linus Chung) tu pun di bawakan dgn baik.. Sapa kata kita hanya ada Erra Fazira ataupun Rosyam Nor..? :) As usual.. Ida Nerina, Harith, Adibah Noor mmg dah tak perlu nak describe lagi..

Opening credit dia mmg kreatif dan menarik.. teruja aku.. Soundtrack pun mmg klasik aku rasa.. Tahniah yasmin and her team.. Keep it up..!

p/s: lawak yg aku paling suka.. "Yam suka dengar lagu Siam" dari Harith Iskandar.

layari www.sepet.com.my

"You don't have to understand people to love them"

"Tahniah kepada Saudara Sgarul kerana mendapat anak dara pertama dan anak keduanya... :) "
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

Blogger Sharulnizam Mohamed Yusof said on 8:01 AM

kui!
mekaseh en fauzi..
mata anak saya (haris) masa kecik2 dulu sepet gak.. kui!    



» Post a Comment