<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d7832147\x26blogName\x3dAn+ordinary+life+of+...\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://bayerm.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://bayerm.blogspot.com/\x26vt\x3d-8533331464891771839', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Indahnya islam..

Tengah hari tadi masa nak pergi sembahyang jumaat sesuatu yg tak disangka berlaku.. Hari ni aku tumpang cikli so tak bawak la kete ke shah alam.. Skali cikli kena pegi KL Sentral pagi tadi.. So masa nak jumaat tadi aku takde geng..

So join la ngan si Eddie (ofismate aku).. Kami nak pergi sama2 takde transport.. So tunggu la ada 2 org colleague aku yg baru pulang dari site.. Kitaorg tunggu la kat area lobi MRCB.. Sedang tgh tunggu tu, ada la seorang Dato' (one of somebody dalam MRCB) nak g sembahyang jumaat (siap drebar dia dah tunggu dlm kete tu..).. Dia nampak aku ngan Eddie tgh duduk sambil pakai sipar jepun (tanda2 org nak g jumaat.. :) )... So dia panggil la kami ajak naik sekali..

Ishh segan la aku ngan Eddie.. Lagipun kami tak kenal dia.. cuma tau la dia tu one of the boss kat sini kan.. So aku pun kasi la alasan tgh tunggu kawan.. (mmg tgh tunggu pun) Tapi dia desak dan cakap dah nak waktu nie.. ishh serba salah plak dah.. so nak tak nak terpaksa la tumpang jugak.. sian drebar dia kena kemaskan tempat duduk blakang dia pasal ada bbrp brg kat situ..

Dia duk depan dan kami duk belakang.. Ada la sembang skit2 ngan dia.. Pasal segan nya pasal.. Kami cakap la balik kang kami naik ngan kawan kami tadi.. Tapi dia insist suh naik ngan dia gak.. So takkan la nak tolak kan.. So ari ni menjadi sejarah buat aku g jumaat naik benz.. Hehehe..

Time balik tu banyak la jugak borak .. Besa la nak kuar dari masjid pun dah makan bape minit.. Yg best nya Dato' ni layan muzik tu.. Cuma lagu2 otai ngan ala2 Norah Jones la... Tapi ada satu time tu dia pasang lagu melayu lama.. (pasang kuat tu.. ehehe) so aku plak leh tau original singer dia.. so apa laga.. sembang n layan sat la pasal lagu2 lama nie.. (that's y general knowledge is important bro..)

Akhirnya sampai la balik kami ke ofis.. Ishh jaki gak staf2 lain nengok kami turun dari benz kat lobi tu.. hehehe.. What a suprise day.. So point aku kat sini ialah betapa indahnya islam nie.. Cuba bayangkan kalau tidak mmg la tak bertegur sapa aku ngan Dato' nie.. sapa la aku kan nak sembang2 ngan dia kalau time biasa.. cthnya terserempak kat lif ke kat mana ke.. tapi pasal peristiwa nak beribadat (sembahyang jumaat) so dia dengan rela hatinya mempelawa kami tumpang sama (besar pahala dia hari nie) utk sama2 ke masjid.. So dah hilang dah perbezaan usia dan pangkat dalam bab nie..

Alhamdulillah dan moga dia di rahmati oleh Allah... & thanks coz kasi aku tumpang (wpun dia takkan baca blog nie..)

p/s: to my other 2 colleague.. sori coz kami g jumaat dulu.. dah takde alasan nak tolak beb!
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

Blogger salman ® said on 12:46 AM

tak thrill la naik benz gi mesjid. kluarkan la peluh sikit dgn memanjat bukit..eheh    



Blogger Suhaimi said on 9:11 AM

experience lu gi semayang ngan dato' n mercedez benz bagi aku biasa jer... tapi pemikiran lu pasal tiada beza dua darjat bila ke solat jumaat tu yg gua respek tu... chayolah bro... sejak kawen nie pemikiran lu semakin waras laa.. apa jun kasi kat kau nie... kui...    



Blogger EnCikLi said on 11:51 AM

itu la pasal...dia boleh lak buat modal dlm blog...mmg indah betul alam perkahwinan ni yek    



» Post a Comment