<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d7832147\x26blogName\x3dAn+ordinary+life+of+...\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://bayerm.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://bayerm.blogspot.com/\x26vt\x3d-8533331464891771839', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Saman...

Semalam petang aku nyaris nak kena saman... Waktu tu aku, bejek ngan Mizwan nak pegi Citibank untuk bayar hutang CC aku.. Kat Jln Sultan Ismail nak membelok ke Jln P Ramlee (depan Emporium lama) aku dengan tenangnya melanggar lampu isyarat merah.. Ye la nak belok kiri jer.. Lampu tu pun baru je tukar ke merah.. Di tambah pulak dengan pembakaran bejek.. makin laju la aku tekan pedal minyak tu..

Belok2 je kiri... Berlambak2 polis sedang menjalankan operasi.. So kete aku pun dengan tenangnya di tahan oleh Polis.. Abis la dalam hati aku... Melayang la lagi duit aku.. kekeke..

Polis tu macam biasa la membebel dulu marahkan aku.. Katanya.. bahaya la apa la.. Aku macam biasa la mintak maaf... Sekali dia tanya nak g mana? Aku cakap nak g bank jap..

Dia tanya lagi keje kat mana? Aku dengan tenangnya kata belajar lagi.. hehehe... Pehtu dia macam tulis saman dan pegi ke depan dan belakang kete aku.. Ushar nombor plate la tu...

Skali dia datang ngan aku dan boleh tanya.. "Ni nak saman ke tak nie".. Aik lain macam je bunyi polis nie.. Pada firasat aku .. nak duit le tu.. Cehh sori gua nak kasi rasuah kat polis.. So aku pun berkata dengan tenang.. "Kalau boleh, tak yah la saman.. Kalau nak saman jugak saya nak buat camne.. Itu je yang boleh saya kata skang nie.. Yang lain saya tak mampu nak buat.. " hehehe ayat pancing skit.. Last2 dia kata "OK , saya bagi amaran terakhir. Lain kali jangan buat lagi"..
Hehehe aku cakap "Terima Kasih" dan Yahoo... selamat aku dari kena saman..

So moral of the story.. Jangan la melanggar peraturan lalulintas ketika di jalanraya.. dan jangan la sesekali cuba memberi rasuah ke Polis walaupun setelah di kasi pantun untuk berbuat demikian..

p/s: sapa nak cuba skill aku mengayat polis di persilakan.. kadang2 jadik.. tapi kadang2 kena saman gak...
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

Blogger salman ® said on 10:40 AM

langgar lampu merah kat cyber ada maap lagi.
kat KL jgn carik pasal.
skarang polis puchong apit buat rodblock kat u-turn.
tahan geng tak pakai tali keledar...eheh    



Blogger Unknown said on 12:03 PM

hahha...
suspen baca ....
masa aku lesen 'L' dulu ... kene kat u-turn LRT KJ..
kene tahan ..
bila polis tu sibuk ...
aku ngan din siap leh switch lagi ...
padahal aku yg bawak...
bila tanya lesen ,din huluq ... perghhh!!
branik gak mamat nni..
aku dah berpeluh dah....

lepas!!...fuhh...
torus belanja Din makan kat Midvalley ...    



Blogger bayam said on 1:18 PM

hehehe teringat kenangan masa hampir kena saman kat KJ.. masa tu tak pakai tali pinggang keledar.. hehe berpeluh2 ko menarik tali pinggang masa tu.. kui!    



Anonymous Anonymous said on 10:38 AM

saya pun dulu nak kena saman gak...
kat area bukit kiara..
ayat yang sama jugak..

tapi ngan muka yang ayu lagi menawan..
saya berjaya melepaskan diri.. kui!

-sgarul-    



» Post a Comment