<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d7832147\x26blogName\x3dAn+ordinary+life+of+...\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://bayerm.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://bayerm.blogspot.com/\x26vt\x3d-8533331464891771839', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Polis Idaman..

Semalam, Suruhanjaya Diraja Penambahbaikan Perjalanan dan Pengurusan Polis Diraja Malaysia (PDRM) telah mengeluarkan laporannya setebal 634 muka surat dan di jual kepada orang ramai yg berminat.

Suruhanjaya telah mengemukakan 10 teras strategik yang turut mengambil kira keupayaan dan kebajikan anggota polis bagi menjadikan pasukan itu sebagai satu organisasi moden, cekap dan dihormati.

Aku sempat baca jugak ringkasan dari cadangan2 diaorang nie.. Banyak jugak yang benar dan rasional aku rasa. Semoga pengurusan dan perjalanan PDRM nie makin cemerlang dan berkesan sesuai dengan slogan mereka, Cepat dan Betul.

Kebajikan dan kemudahan mereka perlu di pertingkatkan. Selain daripada boleh mengurangkan gejala rasuah, ia juga boleh meningkatkan mutu perkhidmatan yang mereka berikan. Institusi kepolisan nie mmg penting dalam menjamin kesejahteraan dan keamanan negara terutamanya dalam membendung dan membanteras jenayah..

berikut adalah 10 teras strategik yang di cadangkan oleh suruhanjaya..

10 teras strategik
1- Memodenkan peranan, fungsi dan organisasi PDRM
2- Melancarkan gerakan di seluruh negara untuk memerangi jenayah
3- Menambah baik siasatan polis
4- Membasmi rasuah polis
5- Memastikan sistem kepolisan mematuhi undang-undang yang termaktub dan kewajipan hak asasi manusia
6- Meningkatkan kesedaran dan amalan mematuhi hak wanita dan kanak-kanak
7- Menambah baik perjawatan, saraan dan skim perkhidmatan
8- Meningkatkan pengurusan sumber manusia dan prestasi
9- Meningkatkan peralatan dan logistik
10- Menyediakan perumahan dan premis kerja yang lebih baik.

Syabas diucapkan kepada Suruhanjaya yang diketuai bekas Ketua Hakim Negara, Tun Mohamed Dzaiddin Abdullah dan juga kepada PM kita yang berusaha memartabatkan PDRM di mata rakyat.

Chow!
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

Blogger salman ® said on 12:48 PM

COP rumet ko tu terbabit tak?
kena tambah satu lg tu :
- semua COP kena pakai CAP    



Blogger bayam said on 12:53 PM

siak je mengata COP    



» Post a Comment