<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d7832147\x26blogName\x3dAn+ordinary+life+of+...\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://bayerm.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://bayerm.blogspot.com/\x26vt\x3d-8533331464891771839', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Tentang Dia

siak je tadi tulis panjang2 blackout plak.. damm!.. hehe



Jumaat lepas sempat layan Tentang Dia kat MV sblm balik ke Temer..

Satu cerita cinta yang penuh dengan kesedihan, kekalutan, kemarahan, kelam dan kekecewaan bagi aku. Satu konsep dan tema yang berlainan sekali dgn AADC walaupun dari pengarah yg sama. *Hehe x macam pengarah dr Malaysia yg suka mengulang-ulang formula yg sama bagi setiap filem keluarannya..

Filem ini juga secara tidak sedar menceritakan tentang cinta yang mendalam dan juga tentang kasih sayang sesama insan yang ikhlas dan tulus. Watak utamanya di pegang oleh Sigi Wimala sebagai Gadis. Seorang gadis yang penuh dengan kesedihan dan kekecewaan ekoran dari peristiwa silam. Aku malas nak cite pasal jalan cite dia.. Kang tak syok plak bagi sapa2 yg belom tengok cite nie..

Tapi aku suka dengan watak yg di bawa oleh Adinia Wirasti sebagai Rudy. Sempoi dan bersahaja je dia bawak watak nie.. Watak dia pun cukup raw aku rasa. (Teringat watak Elly Suriaty dlm Spinning Gasing di awal cerita). Aku rasa watak Rudy telah menenggelamkan watak Gadis dlm cite nie. Fauzi Baadilla sebagai Randu juga tidak mengecewakan... Kadang2 kelakar dan sakit hati jugak tengok watak dia nie..

Melihat filem nie, kadang2 buat aku rasa jeles dengan keupayaan pengarah dan pembikin filem dari Indonesia yang berjaya membuat filem2 remaja sedemikian rupa. Di tambah plak dengan susunan muzik dan lagu oleh Melly. Cerita ini haruslah dicemburui jika dibandingkan dengan deretan filem2 kisah cinta di Malaysia (kecuali Sepet).

Beberapa scene yg aku suka dari cite nie:

1. Scene Gadis di tengah2 roundabout yg lenggang di tengah2 kota..

2. Scene Rudy menjelaskan kepada Gadis sambil diganggu oleh bunyi bising dan kenderaan yang lalu lalang di depannya. (Ada sebab kenapa Rudy buat camnie..)

3. Scene Gadis termenung.

Overall jln cite dia slow skit sebnarnya.. Kalau x sabar mau keluar panggung dibuatnya.. hehehe.. Tapi kalau di amati ada banyak maksud tersirat dari dialog dan sinematografi cite nie.. :) (poyo nya aku..)

Tapi ending dia cam besa je bagi aku.. Agak predictable la setelah mengetahui apa kisah sebenarnya yg berlaku..

Pada sen, g la bawak liza tgk cite nie cepat2 (* kalau blom layan la... )

Kepada sapa2 yg rajin nak tgk wayang or beli vcd.. layan la cite nie dan bandingkan dgn cite2 remaja dari Malaysia...

Conclusion:
- tak yah amik pelakon2 yg terkenal dan lawa2 jer. cite pun best gak..
- tak yah nak dedah2 sangat dan cium2 pun leh wat cite.. hehe
- manusia slalu bersangka buruk bih2 kalau ada org yg baik ngan kita (+ ada org yg cucuk plak..) hehehe

Ok la dulu.. Chow..
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

Blogger Suhaimi said on 6:28 PM

Pak Dibyo (body cam kuman) : kapan kamu jadi ngini?
Rudi : baru balik dari demostrasi pak.

moralnya... nampak sgt bebudak muda di indon suka berdemotrasi.    



Blogger bayam said on 7:28 PM

perghhh dah layan tu...
hehehehe    



Anonymous Anonymous said on 1:51 PM

i like this filem    



Anonymous Anonymous said on 8:53 AM

hey this me, from indonesia.
Film ini biasa aja tapi pesan yang terkandung dalam film ini, luar biasa.

yeah me, make their group's sigi and asti

http://groups.yahoo.com/group/adinia_wirasti    



» Post a Comment