<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d7832147\x26blogName\x3dAn+ordinary+life+of+...\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://bayerm.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://bayerm.blogspot.com/\x26vt\x3d-8533331464891771839', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Berpuasa tanpa ibu..

Dah lama sebnarnya aku nak tulis benda nie.. Masuk tahun ni dah kali kedua aku berpuasa tanpa ibu tersayang... Memang lain sebnarnya hidup tanpa ibu nie... Org kata kalau takde bapak tak terasa sangat.. Aku tak tau la kebenarannya.. Sebabnya sejak dari kecil mak kita la yg menguruskan segala macam hal.. Esp memasak la kan.. Pasal beb mengemas dan membasuh tu kita pun dah take over sejak dah besar skit kan..

Aku skang ni kalau bulan posa sama jer.. Kat kl pun bujang balik Pahang pun bujang.. Ye la takde sapa nak memasak, mostly beli je la kuih dan lauk di PARAM. Skang ni selalunya kami masak nasi kat umah, then aku kuar la beli lauk pauk ptg seblom berbuka tu.. kadang2 tu ada la jugak berbuka kat umah akak aku.. Cuma malas la nak kacau family diaorg.. Ye dak..

Selalu yg trouble skit part sahur la.. Selalunya akak aku akan anta la lauk skit2 malam tu, so sahur kita org just makan lauk tu.. Plus kalau rajin goreng la telur or masak lauk yg simple2 jer.. So camtu la lifeaku masa bulan posa sekarang nie.. Dah tahun kedua dah..

Kemeriahan mmg la kurang skit di rasakan.. Tapi nak buat camne .. Life must go on.. Utk arwah mak tersayang.. Al fatihah dan kiriman doa dari anakmu.. Really miss u and all the happy time when we were together...

ishhh terasa sedih teramat la plak nie.. terSENDU la plak..

insya allah nnt dekat2 raya aku tulis lak cite pasal beraya ekk

Chao!
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

Blogger Sharulnizam Mohamed Yusof said on 2:14 PM

Isskkk... jangan le cenggitu mate. Sebak la plak aku. Sabar lah yeee...    



Blogger bayam said on 3:29 PM

hehe tapi betul ni ijam.. aku ckp based on experience.. memang lain beno rasanya..    



Blogger Suhaimi said on 9:57 AM

lek bro... walaupun tak sehebat ibu mu.. tapi kekadang kengkawan pengubat kesunyian... maybe kalau kau dah ada isteri (pn fauzi).. kesunyian kau ada lenyap.. apa pun takziah utk kau.. jgn lupa selalu doa utk ibu...    



Blogger bayam said on 10:08 AM

ilp.. smlm ada kawan tu datang umah aku... siak je balik lambat2.. aku dah ngantuk tu masa tu..kui!    



Blogger Unknown said on 10:41 AM

aku plak kehilangan bapa tercinta ...    



Blogger salman ® said on 10:51 AM

kita dah berusia ni, kita akan kehilanganla org tersayang seorang demi seorang. kalau ajal kita awal, org tersayang yg kehilangan kita dulu. adusss

tp SENDU tu tak boleh tahan la fauzi, dr sedih² terus tergolak den ni

tp betul ckp suhaimi, kalau dah bekeluarga, kurang sikit sunyinya.    



» Post a Comment