<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d7832147\x26blogName\x3dAn+ordinary+life+of+...\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://bayerm.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://bayerm.blogspot.com/\x26vt\x3d-8533331464891771839', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Raya tahun ini...

Tahun ni alhamdulillah berkesempatan beraya di dua negeri.. Pahang dan Kelantan.. Malam deepavali tu balik ke Temerloh dulu untuk menyambut hari raya.. Sempat la jugak mengemas rumah dan membuat persiapan2 raya di Temerloh.. Hari raya pertama pada malamnya bertolak pula ke Kelantan.. So raya kat Temer rasa cam pack sikit la.. Maklum la ada satu hari je nak beraya.. Tak sempat nak jumpa ngan pakcik aku yang datang beraya pada hari raya ke dua..

Menu rumah aku hari raya pertama mewah jugak.. Ada nasi ayam dan mee sup.. (rugi sen ko tak singgah).. Lemang and rendang tu biasalah tiap2 tahun ada cuma tahun ni buat rendang dengdeng.. (ye ke eja nie..)

Sampai kat Pasir Mas pukul 6 pagi.. Perghhh siap 3 kali aku berhenti tidur on the way... dah nak sampai area KB tu punya la tahap mengantuk.. siap aku bawak kereta macam kat US dah.. bawak belah kanan.. hehehehe... sib baik selamat sampai pagi tu...

Kat Kelantan 1st day tu banyak rehat jer.. Ganti tidur la kononnya.. Cuma malam je la pergi beraya rumah nenek june.. Esokknya menziarahi kubur dan beraya ke rumah sedara2 june kat sana.. Aku pun sempat la jugak pergi rumah pak sedara aku kat sana..

Then sempat gak layan Sede kat KB.. hehehe siap berasap kereta bapak dia di buatnya.. Layan nasi dagang kat pasar KB.. Hmm bab kat kelantan mmg susah skit aku nak kontrol pemakanan... Macam2 ada.. tak tahan beb.. Dengan nasi dagang nya.. nasi kerabu nya.. sate la.. perghh hantam sajalah labu..

Hari ahad tu pepagi hari lagi bertolak balik ke KL... Sebabnya tak mau jem plus aku nak singgah beraya kat kampung aku di Lipis and Raub... Pukul 4.45 pagi dah bertolak balik.. Perghh memang best giler trafik pagi tu... Sblm kul 9 dah sampai Lipis.. (* Sapa yg balik petang tu mmg masak la berjam-jam nak sampai ke Machang dan Gua Musang tu..)

Kat Lipis dan Raub pergi buat marathon raya.. Dekat 10 buah rumah aku berjaya singgah.. termasuk dengan rumah pak mertua gunx.. (* pak mertua n mak mertua lu mmg sempoi bro..) Semua rumah pak sedara dan mak sedara aku di kampung berjaya aku lawat ari tu... Syabas aku ucapkan pada diri aku sendiri.. Makan tak usah cakap la.. Memang best giler... ada nasi lemak la, roti jala la plus menu biasa seperti lemang dan ketupat..

Petang tu dlm pukul 7 lebih bertolak balik ke KL... Perghh setat dari sblm tol Karak dah jem dah.. Kira slow moving la.. Sampai je area bukit tinggi barulah ok sikit.. Nasib baik mood kurang ajar aku takde hari tu.. Banyak gak la kete kena saman sebab memotong Q.. hehehe...

Dalam pukul 8.45 camtu sampai la area KL.. So sempat la singgah umah azam utk beraya lagi.. hehehehe.. cam kena ngan masa je.. mamat tu buat BBQ lak kat umah dia.. Apa lagi.. makan dengan lahapnya buat kali terakhir hari tu.. hehehe... best la bro makanan rumah lu ari tu...

Sekianlah cerita saya di hari raya tahun ini...

Semoga anda semua bergembira di hari raya baru-baru nie..

*Kepada kawan2 area KL ni.. sila la jemput beraya ke rumah dan bawalah bersama kuih muih dan ketupat rendang.. hehehehehe
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

» Post a Comment