<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d7832147\x26blogName\x3dAn+ordinary+life+of+...\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://bayerm.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://bayerm.blogspot.com/\x26vt\x3d-8533331464891771839', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Shah Alam dan kerja

Shah Alam, aku memang suka dengan bandar nie.. Jam free dan teratur je aku rasa.. Actually dulu masa praktikal aku stay sini.. Kat seksyen 9, with Haizrul.. Miss makcik tuan rumah tu.. Memang best duk sini lebih2 lagi kalau keje pun kat SA... tak yah nak sesak2 kepala nak mengharungi jam..

Sekarang ofis aku pun dah kat shah alam.. Memang best aku rasa.. Walaupun aku stay kat KJ tapi takde la jam teruk sangat nak ke SA nie.. Seblah ofis lak ada soping complex.. So mmg convenient aku rasa kalau nak makan atau nak beli something.. Senang. Parking pun okay dan reasonable. RM 50 je utk season parking..

Kalau kat TTDI dulu RM 150 sebulan.. Open car park plak tu.. That's why sekarang hari2 aku drive kete.. Kalau dulu memang la aku naik moto.. Alhamdulillah aku dah melalui pengalaman kerja di beberapa tempat.. Kalau kira overall sini la yg terbaik. TTDI pun best jugak esp dari segi location dan sorrounding dia.. cuma SA menang bila di ambilkira dengan trafik lalulintas dia.. :)

Aku pernah jugak keje di Jln Ipoh dan Jln Ampanng.. Hell jamm nya la kalau nak ke sana.. Naik moto pun sakit hati.. Sorrounding dia mmg la best kan.. Esp kalau stay back or hari sabtu.. Pas keje leh merayau2... Kena plak member2 ramai keje area KL.. Senang nak lepak2.. Pas keje leh jumpa sen, isman or Jack.. Cuma x tahan jamm la..

Merasa kejap keje di TPM, perghh kat sini aku boring teramat... Makan tak best.. Parking mahal and so on.. Dah la jauh dari orang.. Cuma kononnya cam best la nama TPM nie.. :)

So hopefully aku dapat kekal di sini.. Environment dah ok.. Rakan2 sekerja pun dah kira ngam.. Kalau nak stay back pun cam rasa best jer... bebudak sini pun kira leh dikategorikan rajin datang ofis gak.. (rosli pun rajin jugak..) weekend pun ada yang ada kat ofis nie.. hehehe cuma aku weekend susah la skit nak datang... bukan apa stay kat kelaput tu best sangat.. malas nak keluar..

Conclusion nya.. Aku sekarang nie kenalah concentrate kat keje skit.. Prove that you deserve that post.. Walaupun kerja memang banyak, itu bukan alasannya.. Work hard and smart.. Lagipun aku belum confirm lagi.. Jadi kata orang tu bersyukur la dengan keadaan yang ada sekarang.. Wish me luck...

Back to work ya...
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

Blogger Suhaimi said on 11:41 AM

tahniah bro... ada kawan kita pun akan bertukar kerja... gaji lebat.. mcm hujan lebat... aku tumpang happy kalau kawan2 happy... ko nak kawen nie.. lagi laa aku happy... then jack after you... bulan depan lak raya haji.. eyaahooo... leh laga pipi ngan azam.. karaoke... bagan lalang.. semua di tanggung...hugh.. bestnya dunia aku bersama kawan2...    



Blogger bayam said on 11:48 AM

semalam dapat YM ngan azam.. miss him a lot.. sib baik skang cikli dah ke kelaput.. ada gak la teman yg menghibur hati... :)

kawan kita tu cam aku kenal je bro...    



Blogger salman ® said on 12:43 PM

fauzi, kerjalah di MMU. Parking FREE n hassle free. Apa² pun mesti ko dah nampak kesulitan yg ko lalui dulu tu byk hikmahnya..eheh. Apa yg terjadi tu actually yg terbaik utk kita. Cuma kena byk sabar la bro.    



Blogger bayam said on 2:58 PM

tak mo la keje MMU.. hehehe mencabar tu nak g sembahyang jumaat... :) jauh la cyberjaya nie.. sama cam TPM je tahap keboringan dia...    



Blogger Sharulnizam Mohamed Yusof said on 7:32 PM

Jom la kerja kat skali..
selamba ulang alik gombak - serdang
dekat 100 km tu sehari.. kui!    



» Post a Comment